sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Tyot aloitettu



Nyt on kulunut kaksi viikkoa siita, kun saavuin Dubliniin. Paljon on ehtinyt tapahtua enka voi uskoa kuinka jouhevasti kaikki on mennyt. Asunto rupeaa tuntumaan kodilta, tyo tuntuu mukavalta ja uusia ystavia on saatu. Minulla on nyt irlantilainen PPS-numero ja taman kuun lopusta rupean maksamaan veroni tanne. Viela, kun saisi pankkitilin..joka antaa odottaa itseaan..pankkitilia taalla, kun ei saa jos jotakin laskua ei ole tullut nimissasi tai kuten minun tapauksessa, valtio kirjoittanut kirjetta allekirjoittaneelle.
Huonot uutiset kotoa kertoivat minun menettaneen suomalaisen sosiaaliturvan, koska KELA katsoo, ettei minulla ole asuntoa suomessa vuokrattuani sen eteenpain. Tasta paatoksesta aion valittaa, koska vaikka asunnossa asuu toinen henkilo, omistan asunnon edelleen. Se on ensi viikon to do-listallani.

Olen jopa hankkinut kirjastokortin tassa kaiken tuoksinnassa ja sita hakiessa huomasin, etta paikallinen kirjasto tarjoaa jopa suomalaista kirjallisuutta! Jaa nahtavaksi mita oikeasti on tarjolla, mutta sita he ainakin mainostavat. Lisaa aiheesta, kun paasen kirjastoon asti ;)

Olen saanut aimoannoksen takaumia menneisyydesta taalla asuessani. Meilla ei ollut ennen viime viikkoa digitaalista tv:ta ja olimme 3 analogisen ja erittain epavakaisen kanavan varassa. Taalla tv:n katsominen oli kuin joskus lapsuudessa, kun vuorotellen kavimme saatamassa antennia saadaksemme paremman kuvan ja useimmin lopputulos oli huonompi kuin ennen saatoa. Ja tv suoltaa mainoksia kohta tulevasta tv:n digitaalisuuteen vaihtumisesta..kuin katsoisi eiliseen :) ..ja nyt meidankin perheesta loytyy uusi, hieno digiboksi ja sata kanavaa. Viela, kun ehtisi katsoakin jotakin.. ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti